ΣΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, Η Επανάσταση 1821 και οι απηχήσεις της σε λογοτεχνικά έργα
Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022, στις 7μμ, δεύτερη διαδικτυακή συνάντηση του κύκλου “Στα φτερά της Ιστορίας” που διοργανώνει ο ΟΙΕΕ με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Ο Κώστας Ακρίβος και η Σοφία Διονυσοπούλου συνομιλούν για τις απηχήσεις της Επανάστασης του 1821 στο λογοτεχνικό τους έργο, με τους Παναγιώτη Πυρπυρή , Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02, συγγραφέα των έργων “Το 1821 στον τύπο 1911-1922” (εκδόσεις Δωδώνη, 2021) και «Μία ανάγνωση της εικονογραφίας του 1821» (εκδόσεις Δωδώνη,2021) και Τάσο Μάτο , Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02
Zoom meeting
Meeting ID: 817 0217 0989
Passcode: 420617
Αφόρμηση τα έργα «Πότε διάβολος, πότε άγγελος» , εκδόσεις Μεταίχμιο 2021,και «Θυρίδα 1821», εκδόσεις Το Ροδακιό, 2020.
“Ο Ακρίβος έχει μαζέψει με ευσυνειδησία ιστοριογράφου το τεκμηριωτικό του υλικό και έχει δουλέψει με ευαισθησία καλλιτέχνη τους δεσμούς του Καραϊσκάκη όχι μόνο με τον εαυτό του, αλλά και με τον επαναστατημένο περίγυρό του, στρατιωτικό και πολιτικό. Βιογραφικά δημοσιεύματα, επιστολές και ποικίλες μαρτυρίες (από τον Λόρδο Βύρωνα μέχρι τον Φωτάκο, τον βιογράφο του Κολοκοτρώνη, και τον βρετανό αξιωματικό Τόμας Κόχραν) δείχνουν αμέσως πόσο χρήσιμη μπορεί να φανεί η Ιστορία στη λογοτεχνία. Επιπλέον, ο Ακρίβος σπεύδει να αποτυπώσει τη μεταθανάτια τύχη του Καραϊσκάκη στις εικόνες της δημόσιας ιστορίας (πίνακες ζωγραφικής, μνημεία, τελετές μνήμης), όπως και να συνδέσει τον μεγάλο ήρωα με ένα πραγματικό πλην απολύτως αφανές πρόσωπο: τον Μήτρο Αγραφιώτη, που ήταν ψυχογιός και ταμίας του, αλλά και προπάππος του συγγραφέα από την πλευρά της μητέρας του”.(Βαγγέλης Χατζηβασιλείου)
«Σε ένα ολοποιητικό εγχείρημα με σαφή στόχευση, η Διονυσοπούλου αποτυπώνει πέραν κάθε αφαίρεσης την πολυπλοκότητα και τις αντινομίες της εθνικής ταυτότητας, όπως τη βιώνουν τα ιστορικά υποκείμενα. Ενσωματώνοντας το θέατρο στην ποίηση όπως και την ποίηση στο θέατρο και στην πρόζα της σε άλλα της έργα, με μια αντίληψη που αποδίδει στην ποίηση μια πρωτοκαθεδρία πέραν των ειδολογικών διαχωρισμών, συναιρεί τα μέσα τους στην πραγμάτωση ενός μοντερνιστικού ποιητικού λόγου που διεκδικεί και κερδίζει τη λαϊκότητά του, χωρίς καμία υποχώρηση σε απλουστεύσεις κι ευκολίες». (Τιτίκα Δημητρούλια)
Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!